Sivas Valiliğinden Kangal Balıklıgöl açıklaması: "Turizm niteliği kaldırılmadı, koruma standartları yükseltildi"

Sivas Valiliğinden Kangal Balıklıgöl açıklaması: "Turizm niteliği kaldırılmadı, koruma standartları yükseltildi"
Sivas Valiliği, son günlerde kamuoyunda Kangal Balıklıgöl Tabiat Parkı'nın turizm niteliğinin kaldırıldığına yönelik iddialar ve yanlış anlaşılmalar üzerine yazılı bir açıklama yayımladı.

Sivas Valiliği, dünya çapında sedef hastalığı tedavisindeki rolü ve "doktor balıkları" ile tanınan Kangal Balıklıgöl Tabiat Parkı'nın idari yönetim modeline ilişkin Resmi Gazete'de yayımlanan karar doğrultusunda basında yer alan spekülasyonlara açıklık getirdi. Valilik, yapılan düzenlemenin bölgenin korunması ve sürdürülebilir bir modelle geleceğe taşınması için atılan hukuki bir adım olduğunu vurguladı.

"Amaç doktor balıkları ve biyolojik çeşitliliği korumak"

Açıklamada, Kangal ilçesi sınırlarında yer alan bölgenin gelişim süreci hatırlatılarak şu ifadelere yer verildi:

"Bilindiği üzere söz konusu alan, 13.07.2025 tarihli ve 10074 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile 2873 sayılı Milli Parklar Kanunu’nun 3. maddesi uyarınca, sahip olduğu doğal ve kültürel kaynak değerleri ile rekreasyon potansiyeli dikkate alınarak 'Tabiat Parkı' ilan edilmiştir. Bu statü değişikliğiyle birlikte, başta 'doktor balıklar' olarak bilinen endemik türler olmak üzere alanın doğal yapısı ve biyolojik çeşitliliğinin daha güçlü bir koruma anlayışıyla yönetilmesi amaçlanmıştır. Böylece koruma standartları yükseltilmiş, alanın sürdürülebilir kullanımını esas alan yeni bir yönetim modeli oluşturulmuştur."

Yetki, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü'ne geçti

Yeni yönetim modelinin daha etkin, hızlı ve tek elden uygulanabilmesi için geçmiş dönemdeki çift başlılığın önüne geçilmek istendiği belirtilen açıklamada, 20 Haziran 2026 tarihli Resmi Gazete kararının gerekçesi şu sözlerle netleştirildi:

"Etkin yönetim amacıyla, 20.09.1991 tarihinde alana ilişkin alınmış bulunan 'Turizm Merkezi' kararı, ilgili idarenin talebi doğrultusunda 20 Haziran 2026 tarihli ve 33286 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararı ile yürürlükten kaldırılmıştır. Söz konusu karar, kamuoyunda iddia edildiği gibi bölgenin turizm niteliğinin kaldırılması anlamına gelmemektedir. Aksine, planlama ve yönetim yetkisinin Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü’ne devredilmesi suretiyle, alanın tabiat parkı statüsüne uygun şekilde daha etkin korunması ve geliştirilmesi amaçlanmıştır."

Bu idari düzenlemenin, bölgenin geçtiğimiz yıl "Tabiat Parkı" ilan edilmesinin doğal ve hukuki bir sonucu olduğunu belirten Sivas Valiliği, Kangal Balıklıgöl için planlanan tüm çalışmaların ve projelerin koruma önceliği esas alınarak titizlikle sürdürülmeye devam edeceğini bildirdi.

Kaynak:Elif Elmalı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.