Sivas'ın sulak alanları koruma altında: Tödürge ve Ulaş Gölleri için 10 yıllık dev plan

Sivas'ın sulak alanları koruma altında: Tödürge ve Ulaş Gölleri için 10 yıllık dev plan
Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü (DKMP) tarafından düzenlenen çalıştayda, Sivas'ın önemli doğal zenginliklerinden Tödürge ve Ulaş Gölleri'nin 2027-2036 yıllarını kapsayan "Revize Sulak Alan Yönetim Planı" belirlendi.

Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü (DKMP), Sivas sınırları içerisinde yer alan uluslararası öneme sahip sulak alanların korunması, sürdürülebilir şekilde yönetilmesi ve gelecek nesillere aktarılması amacıyla önemli bir çalıştaya imza attı. "Tödürge Gölü ve Ulaş Gölleri Revize Sulak Alan Yönetim Planı" çalıştayı, kentteki ilgili kurum ve kuruluşların geniş katılımıyla tamamlandı.

2036 yılına kadar olan yol haritası belirlendi

DKMP 15. Bölge Müdürlüğü'nden yapılan açıklamaya göre, Sultanşehir Uygulama Oteli'nde gerçekleştirilen çalıştayın kapanış oturumunda kapsamlı proje sunumları yapıldı. Çalıştay kapsamında; 2027-2036 yıllarını kapsayan 10 yıllık süreçte Tödürge Gölü ve Ulaş Gölleri'nin ekolojik dengesinin korunması, biyolojik çeşitliliğinin desteklenmesi, ideal hedefler, uygulama hedefleri ve bu doğrultuda yürütülecek saha faaliyetleri detaylıca görüşülerek karara bağlandı.

Protokol yoğun ilgi gösterdi

Sivas'ın biyoçeşitliliği ve ekoturizmi açısından büyük önem taşıyan yönetim planı programına; Sivas Vali Yardımcısı Yakup Tatoğlu, DKMP 15. Bölge Müdürü Selçuk Öcal, İl Müdürü Mehmet Yıldız ile bölgedeki çevre, tarım ve altyapı çalışmalarından sorumlu ilgili kurumların temsilcileri ve teknik ekipler katıldı. Hazırlanan revize yönetim planının, göller çevresindeki kaçak avcılık, kirlilik ve su yönetimi gibi kritik sorunlara kalıcı çözümler getirmesi hedefliyor.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.