Sivaslı izciler Erzincan'da buluştu
Erzincan İl Müftülüğü bünyesinde faaliyet gösteren Şemseddin Uçar Camii Külliyesi ile Şemseddin Uçar Spor Kulübünce, Erzincan Müftülüğü Gençlik Hizmetleri ve Gençlik ve Spor Müdürlüğünün katkılarıyla Refahiye ilçesindeki Dumanlı Yaylası'nda izcilik kampı gerçekleştirildi. 2 gece 3 gün süren kamp programına Sivaslı izciler damga vurdu.
Sivaslı ve Erzincanlı gençler kamp ateşinde kaynaştı
Kampın ilk gününde Sivas'tan gelen izci gruplarıyla bir araya gelen gençler, düzenlenen çeşitli etkinliklerle kısa sürede kaynaşma fırsatı buldu. Katılımcılar daha sonra kamp alanında temizlik ve düzenleme çalışmaları yaparak çadırlarını kurdu. Ormanlık alandan, çevreye ve canlı dokusuna zarar verilmeden toplanan kuru dallarla yakılan geleneksel kamp ateşi, renkli görüntülere sahne oldu.

Hem doğa şartlarında yaşam hem manevi eğitim
Öğrencilerin konaklayacağı alanların belirlenmesinin ardından mutfak ve gece nöbeti görevleri planlandı. Program kapsamında açık alanda oluşturulan namazgâhta beş vakit namaz cemaatle kılınırken, çeşitli sohbet ve eğitim programları da düzenlendi. Gençlere temizlik, abdest, namaz, sofra adabı, büyüklere saygı ve küçüklere sevgi gibi konularda değerler eğitimi verildi.
Kamp boyunca Sivaslı ve Erzincanlı öğrenciler; çadır kurma, ateş yakma, semaver hazırlama ve çay demleme gibi uygulamalı faaliyetlerin yanı sıra doğa yürüyüşleri ve zorlu parkur etkinliklerine katıldı. Gece saatlerinde nöbet sistemiyle kamp alanının güvenliğini sağlayan gençler, sorumluluk alma ve ekip çalışması konusunda önemli deneyimler kazandı.
Akşamları kamp ateşi etrafında ilahilerin ve marşların seslendirildiği, sabahları ise bayrak törenleriyle başlayan kamp programının, gençlerin sosyal gelişimlerine, paylaşma ve dayanışma duygularına büyük katkı sağladığı belirtildi.
Kaynak:İhlas Haber Ajansı

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.