Sivas'ta "Gündönümü Şiir Akşamları" rüzgarı
Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği Sivas Şubesi, kentteki kültürel ve sanatsal faaliyetlerine bir yenisini daha ekledi. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünün katkılarıyla Muhsin Yazıcıoğlu Kültür Merkezi'nde düzenlenen "Gündönümü Şiir Akşamları-16" programı, şiir tutkunlarını bir araya getirdi. Bu yılın ana konsepti olarak belirlenen "kadın şairlerle şiir yolculuğu", dinleyicilere duygusal ve derin bir akşam yaşattı.
"Şiir Bizi Birbirimize Yaklaştırır"
Programın açılış konuşmasını gerçekleştiren Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği Sivas Şube Başkanı Aydın Yılmaz, salonu dolduran katılımcılara ve organizasyona destek veren tüm kurumlara teşekkür etti. Şiirin insan ruhu ve toplum üzerindeki birleştirici gücüne dikkat çeken Yılmaz, şu ifadeleri kullandı:
"Şiir insanın iç dünyasında benzer kapılar açar, düşünceyi derinleştirir, duyguları görünür kılar ve bizi birbirimize yaklaştırır. Kadın şairlerimiz de bu gece seslendirecekleri ve can verecekleri şiirleriyle gecemize çok özel bir renk katacaklar."
Şiirler Türkülerle Harmanlandı
Aydın Yılmaz'ın konuşmasının ardından sahne alan kadın şairler, kendi pencerelerinden hayata, sevgiye, hasrete ve insan dimağına dokunan seçkin şiirlerini Sivaslılar için seslendirdi. Şiir dinletilerinin yanı sıra Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı öğrencileri de sahnedeki yerini aldı. Genç müzisyenlerin başarıyla seslendirdiği birbirinden güzel türküler, salondaki şiir atmosferiyle harmanlanarak dinleyicilerden büyük alkış topladı.
Keyifli anların yaşandığı programın bitiminde TDED Sivas Şube Başkanı Aydın Yılmaz, kültür sanat gecesine katkı sunan ve sahne alan tüm kadın şairlere tek tek teşekkür belgesi ile çiçek takdiminde bulunarak hatıra fotoğrafı çektirdi.
Kaynak:Anadolu Ajansı

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.