Türkiye'nin yenilenebilir enerji gücü 78 bin megavatı aştı
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Türkiye'nin yeşil enerji dönüşümündeki ivmesini ortaya koyan güncel istatistikleri paylaştı. Açıklanan verilere göre, Türkiye'nin elektrik kurulu gücü yükseliş trendini sürdürerek mayıs ayında 125 bin 598 megavata yükseldi. Ülkenin toplam kurulu gücü içerisinde yerli kaynakların payı ise yüzde 71,8 olarak kayıtlara geçti.
Hidroelektrik zirvedeki yerini korudu
Mayıs sonu itibarıyla elektrik kurulu gücünün kaynaklara göre dağılımında, hidroelektrik santralleri hem pay hem de kapasite bazında ilk sıradaki yerini muhafaza etti. Hidroelektrik santralleri yüzde 25,8 payla 32 bin 344 megavatlık kapasiteye ulaştı. Hidroelektrik santrallerini yüzde 21,4 pay ve 26 bin 899 megavatla güneş, yüzde 20 pay ve 25 bin 16 megavatla doğal gaz, yüzde 12 pay ve 15 bin 122 megavatla rüzgar enerjisi takip etti. Enerji kurulu gücünün kalan kısmını ise yüzde 9,2 pay ve 11 bin 565 megavatla yerli kömür, yüzde 8,3 pay ve 10 bin 456 megavatla ithal kömür, yüzde 1,9 pay ve 2 bin 398 megavatla biyokütle ile yüzde 1,4 pay ve 1798 megavatla jeotermal enerji oluşturdu.
Rüzgar ve güneşin payı üçte biri geçti
Temiz enerji yatırımlarında özellikle güneş ve rüzgar enerjisindeki büyüme dikkat çekti. Mayıs sonu itibarıyla güneş ve rüzgar kurulu gücünün toplamı, yüzde 33,4'lük bir paya ulaşarak 42 bin 21 megavata yükseldi. Bu sonuçla birlikte, Türkiye'nin toplam elektrik kurulu gücünün üçte birinden fazlası sadece rüzgar ve güneş enerjisi santrallerinden elde edilmiş oldu.
Enerjide tam bağımsız Türkiye hedefine kararlılıkla ilerliyoruz
Verilere ilişkin değerlendirmelerde bulunan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerjisini yenilenebilir ve temiz kaynaklarla büyütmeye odaklandıklarını vurguladı. Sadece rüzgar ve güneşte 42 bin megavat barajının aşılmasının önemli bir eşik olduğuna işaret eden Bakan Bayraktar, toplam elektrik kurulu gücünün 125 bin 598 megavata ulaştığını, bunun 78 bin 561 megavatlık büyük kısmını yenilenebilir enerji kaynaklarının oluşturduğunu belirtti. Bayraktar, gelecek nesillere daha yeşil bir dünya bırakmak ve Enerjide Tam Bağımsız Türkiye hedefine ulaşmak için yerli ve temiz kaynaklara yatırım yapmaya kararlılıkla devam edeceklerini ifade etti.
Kaynak:Anadolu Ajansı

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.