Gündem

MARKA KENT SİVAS

15-09-2013 09:38

Kentin tarihi, kültürel ve turistik değerlerini ön plana çıkarmak, kenti ziyaret eden turistlere planlı bir gezi programı oluşturmak için çalışmalarını sürdüren Marka Kent Sivas Yürütme Kurulu bu doğrultuda turizm paketleri oluşturdu. Gerçekleştirilen bu çalışmaların lansmanını yapmak için de çalışma başlatan kurul, Pazartesi günü Sivas’ta Turizm Rehberleri Birliği’nin 30 üyesini ağırlayacak.

ERSAN ARSLAN

Marka Kent Sivas projesi çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. 6-7 aydır yoğun bir şekilde çalışmalarını sürdüren Marka Kent Sivas Yürütme Kurulu, dün Sivas için oluşturulan turizm gezi paketi kapsamında, bir günlük info gezi programı gerçekleştirdi. Kurul, Pazartesi günü Türkiye Turizm Rehberleri Birliği’nin üyelerini Sivas’ta ağırlayacak.

Bir günlük info gezi programına İl Kültür ve Turizm Müdürü Kadir Pürlü, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hüseyin Yılmaz, Marka Kent Sivas Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Metin Çelik ve ekibi, kamu kurum ve kuruluşları ile STK’ların temsilcilerinden oluşan diğer Marka Kent Sivas Yürütme Kurulu Üyeleri katıldı.

Gezi programı, Meraküm mevkiindeki Kangal Köpeği Üretim Çiftliği’nin gezilmesi ile başladı. Kurul üyeleri daha sonra sırasıyla, Şifaiye Medresesi İzzettin Keykavus Türbesi, Çifte Minareli Medrese, Buruciye Medresesi ve kabirler, Hanımeli Çarşısı ve Kale Camii’ni gezdi.

‘PAKET PROGRAMI

KONTROL EDİYORUZ’

Buradaki incelemelerin ardından basın mensuplarına Marka Kent Sivas projesi ve bugüne kadar gerçekleştirilen çalışmalar hakkında bilgi veren İl Kültür ve Turizm Müdürü Kadir Pürlü, çalışmaların bu yıl başladığını ve geride kalan 6-7 aylık sürede çok önemli mesafeler kat edildiğini söyledi.

Bu çalışmalar doğrultusunda oluşturulan paket programı kurul üyeleri ile birlikte kontrol ettiklerini, bu geziyi bu amaçla gerçekleştirdiklerini belirten Pürlü, şu şekilde konuştu:

‘Marka Kent Sivas çalışmaları ilimizde 2013 yılında başladı ama bizim Metin hocamızla tanışmamız ondan bir dört yıl geriye gider. Çorum ilinde yapılan Marka Kent toplantısında tanışmıştım ama kendisinin diğer illerde yoğun çalışmaları olduğu için ancak 2013 yılında Sivas’a geldiler. Valiliğimizin, ORAN Kalkınma Ajansı’nın, belediyemizin, Cumhuriyet Üniversitemizin, Ticaret ve Sanayi Odamızın destekleri ile ilimizde 2013 yılında Marka Kent çalışmaları başladı. Metin Çelik hocamızın koordinatörlüğü ve danışmanlığında çalışmalarımız 6-7 aydır devam ediyor. Biz İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü olarak tüm sekretarya hizmetlerini yürütüyoruz. Tarafları arıyor, buluşturuyoruz. Bizim fonksiyonumuz bu.

Öncelikle ilimizde bir Marka Kent Yürütme Kurulu kuruldu ve onun üstünde danışma kurulumuz mevcut. Marka Kent Yürütme Kurulu ile bir toplantı yaptık. Neler olacağını orada kararlaştırdık. Bu netleşti ve sayın hocamızın da ilimizde bir dizi çalışmaları oldu bu projenin başlaması ile birlikte.

Toplantılar, alanda yapılan çalışmalar, istatistikler, fotoğraflamalar, görüntüler gibi bir yığın önemli çalışmalar yapıldı. Sayın hocamız onları derledi, topladı ve tabiri caiz ise bir yemek pişti. Turizmde Sivas, Marka Kent olduğunu artık ilan edebilir. Zaten her güzellik kendisini bir şekilde belli eder ve Sivas bunu hak ediyordu. Metin Çelik hocamız ve ekibinin katkıları ile güzel bir rapor ortaya çıktı. Bunun şuanda ilk somut çalışmasındayız. Marka Kent kapsamında hazırlanan paket programı kontrol ediyoruz arkadaşlarımızla, uyguluyor ve yaşıyoruz. Hakikaten bu paket programı uygun mu değil mi, insanlar için cazip mi? Bunu kontrol ediyoruz.’

TURİZM REHBERLERİ

SİVAS’A GELECEK…

Yapılan bu çalışmalar doğrultusunda Turizm Rehberleri Birliği’nin 30 seçkin üyesinin Pazartesi günü Sivas’a geleceğini belirten Pürlü, Marka Kent Sivas projesi kapsamında ziyaretçilerin şehir gezisine katılacağını söyledi.

Pürlü; ‘Pazartesi günü 16-17-18 Eylül’de turist rehberleri birliği ilimizin konuğu olacak. Bahsettiğim, destek veren bütün kurumların katkıları ile Türkiye’nin her tarafından rehberler Sivas’a gelecek. Şuanda bize ulaşan listede Rehberler Birliği’nin çok seçkin 30 temsilcisi Sivas’a gelecek. 2 gün il merkezinde bulunacaklar, daha sonra Kangal ve Divriği’ye gideceğiz. İnşallah bu çalışmalarımızın sonucunda Sivas Turizm’den hak ettiği payı alacaktır diye düşünüyoruz. Büyük mücadele veriliyor. Biz müdürlük olarak diğer kurumlarla beraber Sivas’ın turizmde payını alabilmesi, sesinin duyurulması ve güzelliklerinin diğer insanlarında görebilmesi için çırpınıyoruz. Ama her şeyin bir bedeli var. Tabi ki bütün bu tanıtım faaliyetleri büyük bütçeler gerektiriyor. Olabildiği kadar şuanda iyi bir noktaya geldik. Ben danışma kurulu üyelerimize ve yürütme kurulu üyelerine katkı ve desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum’ dedi.

‘PAKET PROGRAMLARIMIZ HAZIR’

Marka Kent Sivas Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Metin Çelik ise, Sivas’ın bu konuda hazır bir il olduğunu söyledi. Sivas’a dışarıdan gelen birisi olarak Sivas’ta çok güzel zaman geçirdiğini belirten Çelik, kente dışarıdan gelen ziyaretçilerin 4 gün çok güzel zaman geçirebileceklerini söyledi.

Çelik; ‘Sağ olsun Kültür Müdürümüz yıllardır davet ediyordu, bizim eksikliğimiz, çok geç Sivas ile buluşmuş olduk. Daha önce, Ahmet Turan Alkan’ın 6. Şehir Kitabını okuduğumuz zaman gerçekten Sivas’ın ne kadar derin bir kültüre sahip olduğunu biraz anlama fırsatımız olmuştu ama 6-7 ay önce bir vesile ile eşim ile birlikte geldiğim zaman Sivas’ta çok güzel zaman geçirdim.

Dışarıdan gelen bir insan olarak Sivas’ı gezmeye başladığım zaman çok hazır bir il görmüş oldum. Bir turist olarak dışarıdan gelindiğinde şuanda eksiksiz olarak şuanda 4 gün çok rahat geçirebilirler. Bunun çok rahat altına imzamı atarım. Zaten paket programlarımız da hazır.

Sabahleyin kelle kırdırıyoruz, sonra İhramcı Zade Kültür Merkezi’ne gidiyoruz… Türkiye’de bu kadar kaliteli hocalarımızın buluştuğu bir başka yer yok. Oradan çıkıyoruz, 41 çeşit kahve yapan yere gidip kahvemizi içiyoruz. Ondan sonra Âşıklar Derneği’ne gidiyoruz, her daim orada âşıklarımız var onların atışmalarını görüyoruz. Ondan sonra Buruciye, Çifte Minareli Medrese’yi gezdiğimizde buradaki güzellikleri yaşıyoruz. Çok güzel döner yiyoruz. 400 kiloluk dönerin takılışını da izleyebilirsiniz. Sivas Köftesini, Sivas Kebabı’nı yiyoruz. Çok güzel tatlıcılarımız var tatlımızı yiyoruz. Sonra manevi yerlerimiz, Abdulvehab-ı Gazi’miz var, sahabe mezarlarımız var, dünyadaki 3 Şems’ten biri olan Şems-İ Sivas-i Hazretlerimiz var, o kadar çok ki gün yetmiyor. Ondan sonra yoruluyoruz. Gidip çok güzel masaj yaptırabiliyoruz. Hamamlarımız var… Türkiye Cumhuriyeti’ndeki en temiz hamamlar Sivas’ta’ dedi.

‘SİVAS TURİZME HAZIR’

Türkiye’de iki tane turizme hazır il bulunduğunu bunlardan birinin Sivas olduğunu savunan Çelik, Sivas’ta 5 yıldızlı otel olmadığını ancak 5 yıldızlı otelden daha iyi hizmet sunan oteller bulunduğunu söyledi.

Çelik, şu ifadeleri kullandı:

‘Bugüne kadar Türkiye’de 28 ilin turizmde gelişmesini ve markalaşmasını yönetmiş ve yönetmeye de devam eden biri olarak çok rahat bunu diyorum. Türkiye’de iki tane il biliyorum biri Sivas ki, buna İstanbul’da sokabiliriz ve Sivas İstanbul’dan çok daha turizme hazır. Turizme hazır dediğimiz zaman şöyle görüşler olabiliyor, ‘5 yıldızlı otelimiz yok…’ Ama burada o kadar güzel otellerimiz var ki, 5 yıldızlı otellerden çok daha güzel muamele görüyorsunuz. Müze otelimiz var. Kapıdan bir giriyorsunuz, diyor ki, ‘bu halı 100 bin dolarlık bir halı’ üzerinde çay içiyorsunuz. Böyle bir güzellik Türkiye’nin neresinde var?

Var olan değerlerimizi bir şekilde paket programlar haline getirme gayreti içerisine girmiş olduk. Mevcut değerlerimizi paket programlar haline getirdiğimizde baktık ki, inanç turizmi olsun, tarih kültür turizmi bunlarda hazır paketlerimiz oluşturmuş olduk. Tabi eksikliklerimiz neydi? Bunu markalaştırmak… İstanbul, Antalya, Safranbolu, buralar markalaşan yerler. İşte şuanda bu ekibin yaptığı çalışma ile Sivas turizmini markalaştırmak için bir gayret içerisine girildi.

Şuanda, ‘sivas.com.tr’ diye dünyada da bir ilk olan, insanların kendi tatillerini planlayabildikleri bir sitemiz oluştu ve güncellemeler devam ediyor. Şuanda profesyonel insanlı fotoğraf çekimi, aynı Türkiye’nin stratejisi gibi… Türkiye şuanda profesyonel insanlı fotoğraf çekimleri yaptı, onları da biz yaptık. Reklam dizaynlarımız, Sivas’ın logosu gibi çalışmalarımız devam ediyor. 4-5 aylık süreç içerisinde eksikliklerimizi tamamlama içerisine girdik’

‘ÇALIŞMALAR ÇOK DAHA

HIZLI İLERLEYECEK’

Sivas’ın turizm alanında üretilen bu çalışmaların pazarlanması noktasında da önemli çalışmalar yapılacağını belirten Çelik, bu turizm paketlerini satacakları nihai kitlenin insanlar olduğunu ancak insanları getiren mekanizmaların çok önemli olduğunu söyledi.

Çelik, ‘Bunu kime satacağız? Bunu satacağımız yerde nihai hedef kitle, sonuçta insanlar ama onları getiren mekanizmalar çok önemli. Bu mekanizmalardan Pazartesi günü Turizm Rehberleri Birliği geliyor. Bizim paket programlarımız çıktıktan sonra biz bu paket programlarımızı örneğin öğrencilerimize vereceğiz. Onların ailelerine dağıtılacak. Artık facebook’u, tiwitter’i de olacak Sivas’ın. Bu tarz eksikler tamamlanmış olacak. Bu bir süreçtir. Bungüne kadar biraz alttan gitti hazırlık süreçleri. Pazartesi gününden itibaren lansman oluyor. Bugünkü çalışmamız da bunun bir ön pratiği. Daha sonra da 40 kişilik yürütme kurulu bu çalışmanın inşallah Sivas’ta yürütülmesini gerçekleştirecek. Buradan çıkan kararlar da Valimiz, Belediye Başkanımızın ve ORAN Genel Sekreterimizin aralarında bulunduğu Strateji Üst Kurulu’nda değerlendirilecek. Artık çok daha hızlı gideceğini düşünüyoruz. Çünkü bir mekanizma yoktu. Şimdi mekanizma var. Bu mekanizmada çok şey artık satılır diye düşünüyorum’ ifadelerini kullandı.

Daha sonra, CÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hüseyin Yılmaz ve Kangal Balıklı Kaplıca işletmecisi, Türkiye Kaplıcalar Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Fuat Ünsal ile bazı kurul üyeleri de Marka Kent Sivas projesi çalışmalarının önemine değindi.

Verilen aranın ardından, gezi programı Yukarı Tekke Abdulvehabi Gazi Türbesi, Şehzade Beyazıt ve çocuklarının mezarları, Şehitler Müzesi ziyareti, Susamışlar Konağı ziyareti, İnönü Konağı, Mehmet Ali Hamamı, Sivas Arkeoloji Müzesi, hanlar, Meydan Camii, İhramcı Zade Kültür Merkezi, Şems-i Sivasi Hz. Türbesi, Ulu Camii ve Gökmedrese ziyaretleri ile sona erdi.

Kurul üyelerinin gezi programı, Âşıklar Derneği’ndeki canlı müzik dinletisi ile sona erdi.