Şeker de Oyun Farklı!

Kanaatimiz odur ki; şeker üzerinde oynanan oyun diğerlerinden çok farklı. 

Şeker de asıl amaç, pahalı satmak ve çok para kazanmak değil.

En azından şimdilik...

Asıl amaç daha korkunç.

Yani diğerlerinin yaptığı karaborsa ise şekercilerin yaptığı şantaj.

Neyin şantajı derseniz izah edeyim:

Şeker fabrikalarının özelleştirilmesi çok ama çok büyük bir hata idi.

Hükümet Kamuoyunun baskısını kırmak için, glikoz şekerine kota koyarak, şeker konusunda üretici dışında değişecek bir şey olmayacağı mesajı verdi.

Şu anda yanlış bilmiyorsam glikoz şeker kotası %02

Aslında asıl kazanç glikoz şekerinde.

Zira hem çok ucuz, hem çok kolay.

Ama glikoz, şeker değil aslında bir zehir.

Yani Şekerin patronları büyük oynuyorlar.

Ve bu sıkıştırma sonuçta kamuoyu baskısına dönüşürse; korkarım Hükumet de daha fazla dayanamayıp, pes edecek.

Fakat bu korkunç bir hata olur.

Zehir'e razı olmaktansa, zaten baştan hata olan özelleştirmeyi feshetmek daha akıllıca.

Ama bunu Cumhurbaşkanına izah ve ikna edecek bir bürokrat, bir Allah'ın kulu var mı

İşte onu bilmek zor...

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Haydar Mermer Arşivi

BIÇAK KEMİĞE DAYANDI!

24 Haziran 2026 Çarşamba 12:52

ESKİ TÜRKİYECİ…

23 Haziran 2026 Salı 14:45

BİR SORU DA BİZ SORALIM!

21 Haziran 2026 Pazar 12:36

GÖZÜNÜZ AYDIN!

14 Haziran 2026 Pazar 15:53

KOLAY OLMADI TABİ…

13 Haziran 2026 Cumartesi 16:31

YÜREĞİNİZ FERAHLADI MI?

07 Haziran 2026 Pazar 14:29

ŞAKA MI? KABUS MU?

05 Haziran 2026 Cuma 10:08

HAYIRLI OLSUN…

25 Mayıs 2026 Pazartesi 11:39

YALANI GERÇEK GİBİ KONUŞUYORLAR

22 Mayıs 2026 Cuma 15:43

Ölümden hayat çıkar mı?

21 Mayıs 2026 Perşembe 11:58